Friday, June 15, 2018

Enam 19 Arap Kavmine Yöneliktir

Kuran'ın Arap kavmine özel olduğunu anladıkları için,bunu örtbas etmeye çalışıyorlar.Sanki Enam 19 bütün dünyadaki herkesi uyar demiş gibi sahte bir algı oluşturuyorlar.Şimdi buna cevap vereceğiz.Enam 19. ayetin ifadesinin sadece Arap kavmine yönelik olduğunu kanıtlayan ayetler yazının son kısmında görülecek.
Bu Kuran kendisiyle sizi uyarmam içindir ve her bir kimseye(ve men-وَمَن) anlatayım diye(belaga-بَلَغَ)/hiç birinizi dışlamadan-Enam 19
Sadece Kureyş kabilesini yada sadece Mekkelileri değil,Arap kavminden her kime ulaşırsam onu uyarmam içindir diyor.Ayette her bir kimse sözü belagat sözüyle birlikte kullanılmış.Bu sınırlama demektir.Yani belagat yapabildiğim kimseleri,dillerinde belagat yapabileceğim kimseleri uyarayım diyor.Belagat yapamayacağı yabancı dildeki yabancı kavimleri kastetmemiş oluyor.Çinlilere belagat yapamazdı.(Belagat/lugat/lisan/dillendirme)
   Belagat yani dillendirme,anlatabilir olma Maide 67.ayettede var.
Ey resul sana indirileni anlat/belagat et(belaga-بَلِّغْ).Eğer anlatmazsan/belagat etmezsen(belagte-بَلَّغْتَ),işte o zaman elçiliğini yerine getirmemiş olursun.Allah seni bu insanlardan korur.Ve bu kavim kafir olursa Allahın hidayetinden mahrum kalır-Maide 67
Ve Muhammed sadece Arap kavminin diliyle belagat yapabilmektedir.
Ve onu emin bir ruh indirdi-Şuara 193
Uyarıcılardan olabilmen için-Şuara 194
Apaçık Arap lisanıyla-Şuara 195
(Bi lisânin arabiyyin mubîn)
Demekki apaçık Arap lisanında inmese Arap kavmine uyarıcılık yapamayacaktı.O halde apaçık Japonca inen bir kitaba sahip olmadığı için,Japon kavmine uyarıcılık yapamaz.Belagati yetersiz kalır.
*Hüküm peygamberin kavmiyle(Arap kavmiyle) sınırlı*
Bu kuran senin için ve kavmin için bir öğüttür.Sen ve kavmin ondan sorumlu tutulacaksınız-Zuhruf 44
Bütün kavimler içindir demiyor.Bütün kavimler ondan sorumludur demiyor.Eğer Enam 19 ayeti evrensel olsaydı;o zaman Zuhruf 44 bu şekilde olmazdı.Kuran bütün kavimler içindir,bütün kavimler ondan sorumludur şeklinde olurdu.
Muhammed kavminin tamamına bildirimde bulunarak görevini tamamlamıştır zaten:
Eğer yüz çevirirseniz; bilin ki ben, benimle gönderileni SİZE TEBLİĞ ettim.Rabbim dilerse SİZDEN BAŞKA BİR KAVMİ sizin yerinize getirir ve siz O’na bir zarar veremezsiniz-Hud 57
FORMÜL=Enam 19 ayeti ve benzeri ayetler;İbrahim 4.ayetle birlikte düşünülmelidir;
Biz her peygamberi başka değil,sadece kendi kavminin diliyle kendi kavmi için göndeririz.Böylece onlara anlatabilmesini mümkün kılarız-İbrahim 4
Bu ayet aşağıdaki gibide okunup anlamlandırılabilir;
Biz her kavme sadece o kavmin kendi diliyle sesleniriz.O kavimden olan bir peygamberle bunu yaparız.Böylece onlara anlatabilir-İbrahim 4
Ve Kuran açıkça Arap olanla Arap olmayan ayrımı yapıyor.Arap olmayanı öteki görüyor,yabancı görüyor.
Kuran'ı ona bir insan öğretiyor dediklerini biliyoruz.Oysa o kimse ve onun dili Araba yabancıdır.Bu ise apaçık Arapça bir kitaptır-Nahl 103
***Enam 19'da bahsedilen her bir kimse;Arap kavminden olan her bir kimsedir:
Enam 19 sizden her bir kimseyi uyarayım diyor.Sizden olmayanlarıda uyarayım demiyor.Burada siz dediği muhatablar kimdir?Bu grupta hangi insanlar var?
Yusuf 2.ayet hangi gruptaki insanlara sesleniyorsa bu ayette onlara sesleniyor.
  Kuran'ı sizin anlamanız için Arapça indirdik-Yusuf 2
...Kitabın lisanı Arapça kılındıki o kimseleri uyarabilesin-Ahkaf 12
Demekki kitabın lisanı Arapça olmasa olmasa o kimseleri uyaramayacaktı.O halde o kimseler lisanı Arapça olan kimselerdir.Lisanı Arapça olmayanlar değil.
O kimseleri uyar derken lisanı Arapça olan kimselerin kastedildiği açıktır:
 Ve bunu başka değil,pürüzsüz Arapça yaptık ki korunabilsinler-Zumer 28
 Ahkaf 12.ayet aşağıdaki gibide okunabilir;
Bundan önce bir rehber olarak Musanın kitabı var.Buda lisanı Arapça olan kimseleri uyarman için indirilmiş bir kitaptır-Ahkaf 12
  (Arapçada tek kalıplı okuma yoktur,çoklu okuma sistemi vardır)
Üstelik Kuran yabancı dilde inen mesaja itiraz hakkı vermektedir.
Eğer onu Arapça bir Kuran kılmasaydık;'neden dilimizde inmedi,Arap olana Arapça olmayan bir Kuran olurmu hiç' diyeceklerdi-Fussilet 44
O zaman Japon kavmininde Japonca inmeyen bir kitap için;neden dilimizde inmedi deme hakları vardır.Japon olana Japonca inmeyen kitap olurmu deme hakları vardır.
Yabancı dilde inen mesaja itiraz hakkı tanıyan evrensellik karşıtı bir ayet.